محکومیت منصور اسانلو به یک سال حبس دیگر/آخرین وضعیت جسمی عیسی سحرخیز

جرس – منصور اسانلو که هفته گذشته در غیاب وکیل با اتهامی تازه محاکمه شد مجددا به یک سال حبس محکوم شد که اجرای آن از پایان محکومیت فعلیش آغاز می شود.
بنا به گزاش های رسیده به جرس، منصور اسانلو رئیس هیات مدیره سندیکای شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه هفته گذشته در شعبه یک دادگاه انقلاب کرج مورد محاکمه قرار گرفت.
اسانلو در هنگام محاکمه، از داشتن وکیل محروم بود و وکلای او از انتقال موکل‌شان به دادگاه انقلاب بی اطلاع بودند.
رئیس سندیکاری اتوبوسرانی تهران و حومه، در زندان دچار ناراحتی‌های حاد مختلفی مانند ناراحتی قلبی، کمر درد و ناراحتی چشم شده است و تا به حال سه بار پزشک قانونی رای به عدم تحمل حبس او را داده که طبق قوانین موجود او باید آزاد می شد.


بعد از آن کمسیون پزشکی که از پنج پزشک تشکیل شده بود او را برای چندین ساعت تحت معاینه های پزشکی قرار دادند و نهایتا در گزارش خود به صورت ضمنی رای به آزادی وی دادند.

پیش از این همسر منصور اسانلو، فعال کارگری که در ده سال گذشته، بارها بازداشت شده است، درباره پرونده جدید همسرش در شعبه 6 کرج گفته بود: می خواهند تلاش کنند برایش مدارک غیرواقعی توسط زندانی های دیگر درست کنند، مثلا بگویند ما شاهد داشته ایم که آقای اسانلو در زندان شلوغ کاری کرده است. در صورتی که آقای اسانلو آدم قانون گرایی است. با شناختی که از همسرم دارم می دانم او دنبال هرج و مرج نیست. در زندان هم طبیعتا همین طور هست ولی متاسفانه باز هم قصد دارند برایش پرونده سازی کنند تا باز هم زندانی اش کنند.

————————————————————————————————————–

سحام نیوز-عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر مسائل سیاسی همچنان از درد شدیدی که در پای راست وی رخ نموده، در رنج است.


این عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران که از نیمه‌ تیرماه سال گذشته در بازداشت بسر می‌برد، حدود دو هفته است که درد شدیدی را از کمر تا انگشتان پای راست خود تحمل می‌کند. سحرخیز هرچند در ملاقات با بستگان خود، از رسیدگی‌های پزشکی و پیراپزشکی در زندان رجایی‌شهر کرج، قدردانی کرده، اما تاکید نموده است که با وجود استفاده از قرص‌های متعدد و گوناگون (آرام‌بخش‌ها و تسکین‌دهنده‌های متنوع) از درد پیوسته و آزاردهنده در پای راست خود، که علل ایجاد آن مشخص نشده، در رنج است.

خانواده‌ این فعال سیاسی، در پی هماهنگی‌های صورت گرفته با مسئولان زندان، برخی ملزومات مورد نیاز وی (ازجمله ویلچر و توالت فرنگی) را دیروز، پنج‌شنبه، تحویل زندان رجایی‌شهر داده‌اند. همسر سحرخیز همچنین در نامه‌ای به دادستان تهران، خواستار رسیدگی فوری به بیماری و وضع ویژه و پر درد این روزنامه‌نگار، و امکان ادامه درمان وی در مراکز تخصصی پزشکی شده است. گفته می‌شود پزشکان برای تشخیص قطعی علل بیماری سحرخیز و درمان کامل وی، عکس‌برداری‌های تخصصی چون MRI را توصیه کرده‌اند.

سحرخیز، مدیرکل اسبق مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت اول سیدمحمد خاتمی، حدود ۱۴ ماه است که در بازداشت بسر می‌برد و ازجمله زندانیانی است که در این مدت، هیچ مرخصی نداشته است. وی هم‌اینک با جمعی دیگر از زندانیان سیاسی و مطبوعاتی حوادث پس از انتخابات ۲۲خرداد (ازجمله: احمد زیدآبادی، داوود سلیمانی، مهدی محمودیان، مسعود باستانی، و منصور اسانلو) در زندان رجایی‌شهر کرج، در حبس است.

بیان دیدگاه