هشدار آیت‌الله دستغیب به حکومت ایران

رادیو زمانه – آیت‌الله علی محمد دستغیب از مراجع تقلید در ایران در نامه‌ای نوشته که به «هیأت حاکمه گوشزد می‌کنم که احتمال بدهید راهی را که می‌روید، اشتباه است.»این نامه که در تارنمای شخصی این مرجع تقلید ساکن شیراز منتشر شده، پاسخی به «دادخواهی» خانواده زندانیان سیاسی است.

هفته گذشته جمعی از خانواده‌های زندانیان زندان اوین با انتشار نامه‌ای خطاب به مراجع تقلید نوشتند که «ما خانواده‌های زندانیان سیاسی با وقوف به شرایط بحرانی کشور که بر اثر بی‌تدبیری آنان که صالح نیستند و صلاح ملک و ملت را به اطاعت از هوای نفس برای لختی بیش‌تر ماندن بر مسند قدرت فروخته‌اند، به وجود آمده است، بیش از این نمی‌توانیم صحت و سلامت جسم و روح عزیزان‌مان را در بند ظلم تاب بیاوریم و سکوت کنیم.»


١٥ زندانی سیاسی زندان اوین در تهران که در اعتراض به «شرایط نامناسب زندان و رفتار توهین‌آمیز ماموران» دست به اعتصاب غذا زده بودند، پس از ١٦ روز، ١٨ مرداد ٨٩ به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

آیت‌الله دستغیب در این نامه از خانواده زندانیان سیاسی به دلیل این‌که نمی‌تواند به «دادخواهی» آن‌ها رسیدگی کند، عذرخواهی کرده است

این مرجع تقلید از حکومت خواسته که در نشستی «دوستانه» با علما و مراجع به بیان مسائل پس از انتخابات بپردازد.

او همچنین گفته مراجع و علما نباید به دلیل «پاسخ صریح» با حمله بسیجیان و لباس شخصی‌ها روبرو شوند.

در جریان حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال ٨٨، دفتر و منزل آیت الله دستغیب مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفت. همچنین مسجد قبا که محل سخنرانی او در شیراز است برای مدتی پلمب شد.

یک پاسخ

  1. بابا اگر شما آيت اللهي پس بقيه چي هستند؟ اگر شما آخوند هستيد پس اونايكه لباس شما رو ميپوشند و به مردم ظلم ميكنند چي هستند ؟ خدايا راه راست رو نشون مابده تا عاقبت به خير بشيم.

بیان دیدگاه