کاپیتان استقلال: صد هزار تماشاگر به یاری استقلال می آیند!

پيش از مسابقه حساس استقلال ايران و الاهلی عربستان سعودی در چارچوب ليگ قهرمانان فوتبال آسيا، کنفدراسيون فوتبال آسيا (ای اف سی) گفت و گويی با فرهاد مجيدی کاپيتان و گلزن استقلال انجام داده و از زبان او نوشته است: «صد هزار تماشاگر به ياری استقلال می آيند.» اين مسابقه در روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی انجام می شود و در مسابقه رفت استقلال دو بر يک در جده پيروز شده بود.

کاپيتان استقلال به سه امتياز پيروزی در اين مسابقه که راه صعود به مرحله حذفی ۱۶ تيمی را قطعی می کند، اميدوار است. او خواهان پيروزی بر حريف استقلال در گروه اول با رکورد ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر است و می خواهد در اين مسابقه خودش گلزن باشد.

پيروزی بر الاهلی تضمين کننده صعود استقلال است. ايرانيان با هشت امتياز پيشتاز گروه هستنداما تنها يک امتياز از تيم رده دومی الغرافه قطر و دو امتياز از الاهلی رده سومی بيشتر دارند.

در نخستين روز رقابت های گروهی استقلال دو بر يک الاهلی را شکست داد و در آخرين بازی استقلال در خانه اش – که سه بر صفر بر الغرافه پيروز شد – ۷۰۰۰۰ تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشاند.

فرهاد مجيدی در گفت و گو با شاهين رحمانی، خبرنگار ای اف سی گفت: «ما ۷۰۰۰۰ هواخواه در برابر الغرافه داشتيم و من معتقدم اگر ما بتوانيم برای مسابقه با الاهلی ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر داشته باشيم می توانيم آنان را شکست دهيم و به کار راهيابی به دور بعد پايان دهيم.»

اگر آبی های استقلال بتوانند ۱۰۰۰۰۰ تماشاگر را به ورزشگاه آزادی بکشانند، اين يک رکورد تاريخی برای رقابتهای ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود.

در رقابتهای ۲۰۱۰ اين جام مجيدی تا کنون چهار گل به ثمر رسانده و يکی از پنج بازيکنی است که با يک گل فاصله لئوناردو، پيشتاز گلزنان از تيم السد قطر را تعقيب می کند.

مجيدی می گويد: «همه گلهايی که من در اين رقابتها زده ام حاصل کار تيمی بوده است. هر مهاجمی رويای بهترين گلزن بودن را دارد و من هم استثنا نيستم. کاملا مطمئن هستم که می توانم لئوناردو را بگيرم.»

ای اف سی می افزايد که استقلال در آخرين مسابقه اش در ليگ حرفه ای ايران دو بر يک از صبای قم شکست خورد. با اين حال اين شکست بر روحيه آنان در بازی پيش رو درليگ قهرمانان آسيا تاثيری نداشته است.

مجيدی می گويد: « اين چيزها تمرکز ما را بهم نمی زند. ما به تمامی روی بازی چهارشنبه شب متمرکز شده ايم. گروه ما هنوز باز است و ما هيچ حريفی را دست کم نمی گيريم. ما بازيکنان تيم الاهلی را مورد مطالعه قرار داده ايم و به هنگام تمرين روی چگونگی کنترل آنان کار می کنيم.»

۱۳۸۹/۰۱/۲۳

فریدون شیبانی

بیان دیدگاه