علیرغم مخالفت جمهوری اسلامی "سنگسار ثريا" در ترکيه اكران می شود

شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان  : با بي نتيجه ماندن تقاضاي متعدد مقامهاي ايراني فيلم ضد اسلامي «سنگسار ثريا» از امروز در سينماهاي ترکيه اکران مي شود .

به گزارش شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان اين فيلم به موضوع زني بنام ثريا اختصاص دارد که به او اتهام زنا زده و به مجازات سنگسار محکوم مي‌شود . به گزارش آتی نیوز ؛ تقاضاي متعدد مقامهاي ايراني براي جلوگيري از اکران شدن اين فيلم بي نتيجه ماند و گفته مي شود وزارت فرهنگ و گردشگري اين کشور هيچ مانعي براي اکران شدن آن نديده است.

اين فيلم از سوي شوراي بازبيني فيلم ترکيه بارها ديده شده اما نتيجه ان که گفته شد: فيلم مذبور به هيچ وجه جاي منع اکران نداشته ولي بدليل داشتن صحنه هاي خشونت براي ديدن افراد زير هجده سال ممنوع است .

نام فیلمی به کارگردانی سیروس نورسته محصول ۲۰۰۸ آمریکا است. این فیلم بر پایه رمانی به همین نام (۱۹۹۴) نوشته فریدون صاحب جمع ساخته شده که داستان آن در ۱۹۸۶ و در راستای نقض حقوق بشر و سنگسار در ایران اتفاق می‌افتد.

شهره آغداشلو در نقش زهرا و جیم (جیمز) کاویزل -بازیگر فیلم‌های خط باریک قرمز (ترنس مالیک) و مصائب مسیح (مل گیبسون)- در نقش خبرنگار فرانسوی ظاهر شده‌اند. فیلمنامه این فیلم بر اساس رمانی از فریدون صاحب جمع است و آن را سیروس نورسته به همراه همسرش بتسی گیفن نورسته نوشته است. تهیه‌کننده این فیلم، کمپانی «ام‌پاورپیکچرز» است.

نورسته در مصاحبه‌ای گفت فیلم سنگسار ثریا میم را در منطقه خاورمیانه ساخته، اما به کشور آن اشاره‌ای نکرد. به گفته آغداشلو فیلم در اردن فیلمبرداری شده است.

داستان فیلم

از اینجا شروع می شود که روزنامه نگاری فرانسوی در سفرش به روستایی می رسد و اتومبیلش را برای تعمیر به هاشم، مکانیک روستا می دهد. توقف روزنامه نگار فرانسوی در روستا فرصتی است تا او با یک ماجرای هولناک مواجه شود؛ زنی به نام زهرا به محض دیدن روزنامه نگار او را به خانه خود دعوت می کند و از او می خواهد پای حرف هایش بنشیند. از این نقطه فیلم وارد یک فلش بک می شود و داستان در گذشته روایت می شود و خواهر زاده زهرا «ثریا» در مرکز این ماجرا قرار دارد.

شوهر ثریا که یک زندان بان است قصد تجدید فراش دارد اما چون توانایی پرداخت هزینه هر دو زن را ندارد به ثریا پیشنهاد طلاق می دهد، ثریا وقتی حق و حقوقش را مطالبه می کند مرد نمی پذیرد و با کدخدا و روحانی ده تبانی می کند، نقشه از این قرار است که ثریا را به خانه هاشم برای کلفتی می فرستند، مردی که زنش را از دست داده و به همراه فرزند ناشنوایش زندگی می کند و این ویژگی ها موقعیت را برای متهم شدن ثریا به رابطه با هاشم فراهم می کند.

شوهر ثریا با همدستی کدخدا و ملای ده به زن بی گناه اتهاماتی را نسبت می دهند که در نهایت به سنگسار شدن ثریا منجر می شود.

12 پاسخ

  1. سلام علیکم و رحمة الله

    برادران و خواهران و هموطنان ایرانی نکتۀ بسیار مهم و ظریفی در مورد داخل شدن حکم سنگسار در اسلام می باشد که عنوان کردن آن در اینجا نه تنها مناسب است بلکه واجب نیز می باشد.

    آیا می دانید که حکم سنگسار یکی از احکام مذهب یهود می باشد ؟

    آیا می دانید که خداوند متعال برای زنا در قرآن کریم حکمی مخصوص قرار داده است؟

    این حقیر فقط به ذکر این نکته بسنده می کنم که یهودیان و دشمنان اسلام با وارد کردن احکام غیر اسلامی در دین سلام باعث به وجود آمدن مذاهب شده و وجهۀ اسلام را در دنیا خراب کرده اند. البته ناگفته نماند کسانی که شایستگی هدایت را دارند خداوند متعال آنها را هدایت نموده و اسلام را زیباترین آئین میدانند.

    در اینجا این حقیر به دلیل اینکه قرآن خود بیان گر حقائق دین مبین اسلام است از ابراز نظر خودداری نموده و آیات قرآنِ فرقان (میزان حق و باطل) را برایتان ذکر می کنم و قضاوت را به شما خواننده محترم می سپارم که آیا حکم زنا در اسلام سنگسار است یا خیر؟ به آیه 4 و 8 نیز خوب توجه کنید.

    سوره نور آیات 1 الی 10

    1-(این) سوره ای است که با آیاتی روشنگر نازل کردیم و (احکام) آن را مقرر داشتیم، بسا که پند گیرید.

    2- به هر یک از زن و مرد زناکار، صد تازیانه بزنید و اگر به خدا و روز واپسین باور دارید، در (اجرای) حکم خدا نسبت به آنان دستخوش رأفت نشوید: و باید گروهی از مؤمنان در مجازات آن دو حضور یابند.

    3- مرد زناکار، جز زن زناکار یا مشرک را به همسری نگیرد و زن زناکار نیز جز مرد زناکار یا مشرک را به همسری نگیرد و این نکاح بر مؤمنان تحریم شده است.

    4- کسانی که زنان پاکدامن را متهم کنند و چهار گواه نیاورند، آنان را به هشتاد تازیانه کیفر دهید و هرگز گواهی آنان را (در هیچ امری) نپذیرید : و اینانند که منحرفند.

    5-مگر کسانی که پس از آن توبه کردنند و ( رفتارشان را ) اصلاح نمودند، که خدا آمرزگاری است مهربان.

    6- کسانی که همسران خویش را متهم می کنند و گواهان دیگری جز خود ندارند: (تنفیذ) گواهی هر یک از آنها چهار بار سوگند به خداست که راست می گوید.

    7- و بار پنجم (ابراز دارد و سوگند بخورد) که نفرین خدا بر او باد اگر دروغ پرداز باشد.

    8- و چهار بار سوگند زن به خدا که شوهرش دروغ پرداز است، مجازات را از او باز می دارد:

    9- و بار پنجم ( ابراز دارد و سوگند بخورد) که خشم خدا بر او باد اگر ( همسرش) راست گفته باشد.

    10- اگر افزون بخشی و رحمت خدا بر شما نبود و اینکه بازپذیر و فرزانه است( خطا کاران پشیمان از آیندۀ خود مأیوس می شدند)

    نتیجه ای که از ده آیات فوق می توان گرفت اینست که:
    اگر سه نفر آمدند و شهادت دادند به زنای مرد و زنی، آن سه شاهد مجرم بوده و باید هشتاد تازیانه بخورند و در هیچ دادگاهی دیگر نمی توانند شهادت بدهند .
    در کل خداوند به طور حکیمانه ای می خواهد بگوید که گناهان یکدیگر را برملا نکنید و بپوشانید و همچنین در ملاء عام از اعمال زشت پرهیز کنید.

    اما نمی دانم با احکامی که نه مدرکی و نه سندی در کتاب خدا دارد چگونه به اسم دین و اسلام از آن استفاده می کنند؟

    آیا داخل کردن اینگونه احکام حربۀ خوبی نیست برای بدنام کردن اسلام و خشن و بی رحم جلوه دادن آن.

    آخرین سخن:
    برادران و خواهران و هموطنان گرامی شاید آخرین سخن این حقیر سراپا تقصیر کمی تلخ و ناخوشایند باشد، اما حقیقتیست غیر قابل کتمان و نگفتن آن خیانتیست غیر قابل بخشش:
    ایراد و اشکال اصلی از جانب سودجویان و یهودیان و دشمنان اسلام نیست بلکه مشکل خود ما هستیم، وقتی که ما در جهالت به سر می بریم و حاضر نیستیم روزانه زمان کوتاهی را برای خواندن کتاب خدا صرف کنیم و زمانی که ما بدون هیچ گونه تحقیق و تفحصی خود را مسلمان می دانیم و هنگامی که اطلاعات متدین ترین افراد جامعه مان از روی توضیح المسائلها کسب می شود چگونه باید جلوی ورود خرافات و قوانین غیر اسلامی را بگیریم و از ورود آنها به دین جلوگیری کنیم؟

    بله مشکل جهالت ملت ماست نه چیز دیگری

    در جائی که خداوند متعال قانونی را وضع نموده است دیگر پذیرفتن قوانین هیچ شخصی قابل توجیه نیست.

    و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
    برادر کوچکتان
    مرصاد

  2. این حرفای آقا مرصاد ایشالا که از بی اطلاعیشونه که با توجه به آیه هایی که اووردن شک دارم،منظور از زن زناکار در این آیه ها زن زناکار مجرده که اتفاقا تبق حکم اسلام این زنا رو به اجبار به همون مردی که باهاش رابطه داشتن میدن اما حکم مرد یا زنه متأهل زنا کار در قرآن سنگ ساره در ضمن دین یهود(البته یهود واقعی نه تحریف شده)هم مانند اسلام دینه خداییه

  3. همون طور که آقای مرصاد گفتند مجازات زناکار دقیقا در آیات ابتدایی سوره نور ذکر شده و در این امر تفاوتی بین زن و مرد یا زن مجرد و غیرمجرد وجود نداره. آقای مصطفی بهتر بود به جای بی اطلاع خوندن مرصاد به قرآن مراجعه می کردید.
    متاسفانه دین اسلام هم توسط عده ای از به اصطلاح مراجع تحریف و دچار کجروی شده

  4. جگونه زنا حکم سنگسار را دارد که ممکن است زنی یک بار گول شیطان را بخورد و اشتباه بکند ولی صیغه ثواب بسیار زیادی داشته باشد که زنی خود را همیشه و هر ساعت در بغل این و ان میبیند و به گفته ایت الله منتظری در سفری همراه با خمینی که خمینی دختری 9ساله را صیغه میکند شما خودتان قضاوت کنید این کجاش اسلام است ای اخوندهای دجال و پیروانش جواب بدهید

  5. دلم واستون میسوزه که هنوز بعد از 1400 خوده ای هنوز گول محمدو حرفاشو میخورید انسانا زندگیتونو بکنید اینا همش خیالاته یه مرد عربه که بوسیله حرفاش اسم ورسم پیدا کرد وکلی هم با دنیای خودش حال کرد مشکل اینه که این داستانا ماله مسلموناست یه نفرو میشناختم که زیاد اهل این کارا بود میگفت من همشونو صیغه میکنم گفتم چه جوری گفت هردومون راضی هستیم پس میشه صیغه

  6. ولی جدا این فیلمو ببینید عین واقعیته ایرانه آخرشه از مرد بودنم تو ایران حالم بهم خورد

  7. والا من صد در صد با حرفهای اقا مرصاد موافقم اینها با این کارهایشان فقط میخواهند فضای رعب و ترس در بین مردم ایجاد کنند والا اینها مجری قانون نیستند یک مشت بی سوادند که مانند دیوانها در صدد حفظ این حکومتنند

  8. سلام علیکم

    مصطفی جان اگر کمی خوب در آیات مذکور بیشتر تأمل کنی به آیه 6 که برسی متوجه می شوی که منظور آیه 2 زنان و مردان متأهل را هم در بر می گیرد زیرا در آیه 6 فرموده اگر مردی زن خویش را می خواهد متحم کند و شاهدی ندارد باید به جای چهار شاهد قسم بخورند که این خود نشان دهنده عمومیت داشتن این حکم است و در جای دیگر قرآن که در حال حاضر شماره آیه آن در خاطرم نیست آمده است که اگر زنان شما دچار بی شرمی (زنا) شدنند می توانید آنها را در خانه هایشان حبس کنید اما اگر ببخشید خدانیز بخشنده است. در ضمن در هیچ کجای قرآن در مورد زنا حکمی خاص برای مجردها و یا متأهلها نیاورده است. همچنین در آیات فوق الذکر نه صحبت از پسر کرده و نه دختر و نه مرد و زن مجرد بلکه حکم را به صورت عمومی صادر کرده است.
    درضمن حضرت عیسی علیه السلام این حکم را از آئین یهود برداشت و آیا منطقی است که مجدداً حضرت محمد (ص) آن احیا کند؟

  9. ادامه مطلب فوق

    ضمناً در قرآن مجید آمده است که مجازات زنان برده و کنیز نصف مجازات زنان آزاد می باشد.
    خوب اگر مجازات زنان آزاده سنگسار و مرگ است نصف آن چقدر می شود؟ بله درصورتی که مجازات زنان آزاد مرگ و سنگسار می بود دیگر این آیه نعوذ بالله بی معنی می شد.
    اما چون مجازات زنان آزاد را یکصد ضربه تازیانه قرار داده است پس طبق ایه ای که مجازات زنان برده و کنیز را نصف اعلام کرده است می شود 50 تازینه. آیا این چنین معقولانه تر نیست؟
    و آیا خداوندی که ما مسلمانان را امت میانه رو نامیده است حکم سنگسار را وضع کرده و یا اینکه علمای مذاهب این چنین کردند ؟
    این حقیر خواهشم از همه کسانی که سواد تحقیق را دارند اینست که برای رفع اتهامات وارده به دین مبین اسلام کمی تلاش کنند و زمانی را برای تحقیق در این مورد قرار دهند تا اینگونه معاندان و مخالفان اسلام دیگر نتوانند به علت جهالت امت اسلامی بر عقاید پاک اسلام تاخت و تاز کنند.
    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

  10. جلب این احکام توسط یهود و یهودی به اسلام نسبت داده می شود ولی این سردمداران که ادعای خدایی دارند آن را قبول دارند و ما تو همین مملکت خودمان بارها شاهد انجام این حکم بودیم !!!! باشه قبول گیریم یهود و یهودی می خواهند وجه اسلام خراب شه پس چرا ای آقایان که خودشان را عالم دهر می دانند بای صغیر و کبیر تعیین تکلیف می کنند این حکم را قبول داره و اجرا می کنند؟؟؟؟

    • سلام علیکم

      سرکار خانوم سوسن برای دریافت پاسخ خودتون که چرا آقایان خلاف قرآن عمل می کنند می توانید کتابهای » فرزندان استر » و «زرسالاری نوشته عبد الله شهبازی» را مطالعه فرمائید.
      در ضمن قبل از مطالعه کتب مذکور کلمه » آنوسی یا آنوسیها» را در سایت گوگل سرچ کنید و کمی راجع به این افراد مطالعه فرمائید و همچنین کمی هم راجع به جشن ایرانی کشی یهودیان که هر ساله در سراسر دنیا برگزار می کنند با نام جشن «پوریم» در اینترنت تحقیق کنید.
      آن وقت متوجه می شود که چرا آقایان خلاف اسلام برخورد می کنند.
      به امید روزی که مردم حقائق دین اسلام را بشنساند
      خدانگهدار

بیان دیدگاه