مصاحبه ی محمد رضا شجریان با تلویزیون استرالیا:همه به این باور رسیده اند که باید دین و مذهب از سیاست جدا شود

لینک دانلود ویدیو:

http://www.mediafire.com/?mdjlnmdjdz0

استاد شجریان در طی کنسرتهای بی نظیر استرالیا: گرز فریدونی کشم، ضحاک را سر بشکنم!

تور کنسرت استاد محمد رضا شجریان و گروه شهناز در استرالیا که فردا شب با کنسرت سیدنی به پایان می رسد، از بسیاری لحاظ بی نظیر بوده است و این را نه تنها ایرانیان مقیم استرالیا و هواداران دیرینه استاد شجریان میگویند بلکه دو گزارش مهم شبکه های تلویزیونی استرالیا و گزارشهایی که برای ما از کنسرتها فرستاده شده نیز تایید میکنند (تصاویر زیر با مجوز مدیریت نشریه خلیج فارس در استرالیا، از اجرای کنسرت در برزبان میباشد):

  • به همت آقای وحید گواهی، مدیر نشریه خلیج فارس چاپ استرالیا و برنامه گذار موفق این کنسرتها، برای اولین بار بلیط مجموعه کنسرتها در روی اینترنت، با کمترین هزینه پردازش و براحتی با استفاده از سیستم پیشرفته فروش آنلاین بلیط فارسی (لینک اینجا) در اختیار هزاران خریدار قرار گرفت.
  • نظم و انضباط کنسرتها به گفته حاضرین و حتی مدیریت استرالیایی سالنها کم نظیر بوده است. کنسرتها با تاخیر حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای آغاز شده و درب سالنها پس از شروع کنسرت بسته شده و هنگام اجرای ترانه ها رفت و آمدی در جریان نبوده است و تنها هنگام تنفس و یا بین ترانه ها تردد ممکن بوده است که این امر منجر به آرامش و نظم سالن گردید. در هیچ یک از این کنسرتها از نیروی انتظامی و امنیتی و پلیس استفاده نگردید و مراسم با آرامش و نظم آغاز شده و پایان یافت.

  • استاد شجریان بر طبق کنسرتهای قبلی ترانه سیاسی و انقلابی «مرغ سحر» را که محبوب حامیان جنبش «سبز» ایران میباشد، در کنسرتها اجرا کرد (در گذشته پسر وی، همایون شجریان به علت فشارهای امنیتی سیاسی در ایران نتوانسته بود این ترانه را اجرا کند).
  • در شهر برزبان، استاد شجریان برای اولین بار شعری زیبا و حماسی از مولانا را بروی صحنه اجرا کرد که اجرای این قطعه ، ایرانیان مقیم شهر بریزبن را در سالن زیبای دانشگاه بریزبن به وجد آورد:

امروز سرمست آمدم تا دیر را ویران کنم**** گرز فریدونی کشم ضحاک را سر بشکنم

این بار سرمست آمدم تا جام و ساغر بشکنم**** ساقی و مطرب هردو را من کاسه سر بشکنم

گر کژ بسویم بنگرد گوش فلک را بر کنم**** گر طعنه بر جانم زند دندان اختر بشکنم

چون رو به معراج آورم از هفت کشور بگذرم**** چون پای بر گردون نهم نه چرخ و چنبر بشکنم

گر محتسب جوید مرا تا در رهی کوبد مرا****من دست و پایش در زمان با فرق و دندان بشکنم

گر شمس تبریزی مرا گوید که هی آهسته شو**** گویم که من دیوانه ام این بشکنم آن بشکنم

شبکه های تلویزیونی استرالیا به صورت گسترده ای این کنسرتها را پوشش دادند. در مصاحیه ای با برنامه دیتلاین شبکه اس بی اس استرالیا (SBS Program DATELINE) که روز یکشنبه ساعت ۸:۳۰ از این شبکه پخش خواهد شد، استاد شجریان با صراحت به سوال خبرنگار که چرا وی با حامیان جنبش سبز همزبان است پاسخ خواهد داد. وی میگوید: با زبان گلوله و آتش نمیتوان هیچ حرفی را بر کرسی نشاند. منطق در صحبت است.»

2 پاسخ

  1. درود بر استاد آواز ایران. درود بر صدای خس و خاشاک.

  2. درودبر استاد شجريان

بیان دیدگاه