شوخی نکن اوباما، نه با اونا نه با ما!

باراک حسین (فدای لب غنچه‌اش) اوباما سرانجام بعد از عمری مجاهدت و گفتگو بالاخره بیل به کمرش خورد و تصمیم گرفت همان کاری را بکند که از پیارسال یک عده خودشان را جر دادند که داداش تهش باید همینکار را بکنی گیر داده بود که نع! مذاکره حتماً نتیجه می‌ده. به همین مناسبت و با توجه به اینکه تحریم ایران با امضاء اوباکیا (؟) سرانجام بصورت قانون درآمد مفاد این قانون در پنج بند اصلی بدون هیچ بند فرعی زیر می‌آید :


۱. دولت امریکا و ملت امریکا و بقیه جاهای امریکا موظف است همچنان همینجوری از جمهوری اسلامی فحش بشنود و چون همواره جواب ابلهان خاموشی‌ست، در خاموشی بشیند خوب فکر بکند ببیند برای گفتگوهای بعدی فقط هیلاری را بفرستد یا اینکه اوباما خودش هم برود؟

۲. دولت امریکا موظف است همینجوری عین بوق بشیند سفرهای احمدی نژاد به امریکای جنوبی و بالعکس را بـّر و بـّر تماشا بکند که در امریکای جنوبی همین شکلیش کم دشمن دارد به فضل الهی و با توفیقات امام زمان هی بیشتر هم بشود که آخر حتماً یکجوری بشود که اینها اینقدر بیخ گوش امریکا قلچماق بشوند که تهش همین مذاکره هم نتواند باهاشان بکند .

۳. دولت امریکا وظیفه دارد بلکه حکم الهی است که تا دو سال دیگر که اینها نصف جمعیت ایران را زندانی کردند نصف دیگر را هم سنگسار کردند همین‌جوری دلش خوش باشد که همین تحریم‌ها و کارهای فعلی ننه بابای جمهوری اسلامی را جلوی چشمش می‌آورد و آخر مجبور می‌شوند که طی این دو سال عین آدم جلیلی را سی دفعه دیگر بفرستند مذاکره که برای 1+5 مفاتیح بخواند.

۴. لازم است تا دولت و خصوصاً رئیس جمهور امریکا هر شیش ماه یکدفعه کشتار و سرکوب وحشیانه‌ی شیش ماه پیش جمهوری اسلامی را هم کلاً یکجا محکوم بکند و اوباکیا (؟) در یک نشست مطبوعاتی یک کمی هم ابراز نگرانی بکند همچی که متکی دوباره رفت واشنگتن و درها بسته شد و حق حساب اعلام وصول شد گور پدر ملت ایران دوباره تا شیش ماه بعد که موردش پا بدهد.

۵. چنانچه هیچکسی ولو تو خود امریکا این قانون را چپش هم حساب نکرد اوباما می‌تواند تا سال ۲۰۲۳ درباره مذاکره با ایران و راه حل‌های موجود در مفاتیح، با کابینه‌ی خودش مذاکره بکند. از آنجا که موضع‌گیری در قبال ایران برای انتخاب مجدد در دور بعد ریاست جمهوری خیلی مهم است گرفتن موضع جمهوری اسلامی طی این مدت باید حتماً همانجوری باشد که مشاوران انتخاباتی می‌گویند و ترجیحاً اینجوری که موضع را از سر اصلی ماجرا بگیرد!

علیرضا رضایی_خودنویس

بیان دیدگاه