انتشار عکسی از دانشجوی شهید امیر جوادی فر در جریان تظاهرات ٢۵ خرداد ۸۸

جوادی فر از شهدای کهریزک است

جـــرس: تصویر جدیدی از دانشجوی شهید امیر جوادی فر، از شهدای شکنجه گاه کهریزک، که بتازگی منتشر شده، او را در یکی از تجمعات سبزها در میدان آزادی نشان می دهد که به احتمال زیاد مربوط به راهپیمایی میلیونی روز ۲۵ خرداد ۸۸ است.
به گزارش سامانه خبری تحول سبز، شهید امیر جوادی فر، دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه بین المللی قزوین، ترانه سرا و همچنین دانشجو بازیگری بود، که روز ۱۸ تیر درتقاطع خیابان شهدای ژاندارمری و دانشگاه، محدوده‌ امیرآباد توسط نیروهای لباس شخصی‌ دستگیرو مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و به کلانتری ۱۴۸تهران منتقل گردید.
در کلانتری حال او در اثر ضرب و شتم به وخامت رسید و ماموران کلانتری او را در ساعت ۹ شب به بیمارستان فیروزگر منتقل و روز۱۹ تیر اورا از بیمارستان فیروزگر به بازداشتگاه کهریزک می برند.
در کهریزک با پوتین آنقدر به سینه و سرش می‌کوبند که یک چشمش ‌ترکیده و دچار خونریزی ریوی می‌شود . بعد از شکنجه شدید، در ۲۳ تیردر مسیرانتقال به اوین، دچار تشنج و ایست قلبی می‌شود .
ده روز بعد و در تاریخ سوم مرداد ماه، به خانواده‌ وی برای تحویل جسد خبر می‌دهند و در۵ مرداد، پیکر متلاشی شده وی در قطعه۲۱۱ ردیف ۴۲ شماره ۱۰ بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.
بازداشتگاه کهریزک، همزمان با خاکسپاری شهید جوادی فر، توسط رهبر جمهوری اسلامی «غیر استاندارد» و تعطیل اعلام شد و پس از رسوایی های برخاسته پیرامون جانباختن گروهی از دستگیر شدگان ١۸ تیر (از جمله جوادی فر) و در گزارشی که کمیته ویژه مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حوادث پس از انتخابات تهیه کرد و اواخر دی ماه از جلسه علنی مجلس قرائت شد، سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب وقت تهران آمر انتقال بازداشت شدگان به بازداشتگاه کهریزک معرفی شد. وی علت مرگ جانباختگان کهریزک را «مننژیت» و بیماری اعلام کرده بود.
این موضوع همان زمان توسط پزشکی قانونی تکذیب شد و علت جانباختن محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد كامرانی (و همچنین رامین آقازاده قهرمانی)، جراحات و آسیب های ناشی از شکنجه و ضرب و شتم اعلام گردید.
علیرغم وعده های نمایندگان اصولگرای مجلس (از مهرماه گذشته) مبنی بر افشای نقش و آمریت قاضی سعید مرتضوی در ماجرای کهریزک، نه تنها این موضوع افشا نشده، بلکه طی هفته های گذشته که سازمان قضایی نیروهای مسلح از صدور حکم برای چند تن از ماموران و متهمان پروندۀ بازداشتگاه کهریزک، خبر داد، کماکان نام مرتضوی و گروه بسیاری از عاملین و آمرین آن حوادث در اختفا و حاشیه امنیت باقی مانده است.

بیان دیدگاه