آمریکا از ایران خواست پیشنهاد برزیل برای دادن پناهندگی به زن محکوم به سنگسار را بپذیرد

رادیو زمانه – آمریکا از ایران خواست پیشنهاد برزیل برای دادن پناهندگی به سکینه محمدی آشتیانی، زن محکوم به سنگسار، را بپذیرد.

فیلیپ کرولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت، ایالات متحده امیدوار است که ایران این پیشنهاد را بپذیرد. آقای کرولی همچنین سنگسار را یک «اقدام وحشیانه» خواند و خواستار حذف آن از قوانین ایران شد. لولا داسیلوا، رییس جمهوری برزیل، گفته است کشورش حاضر است به سکینه محمدی آشتیانی، زن ایرانی که به اتهام زنا به سنگسار محکوم شده، پناهندگی بدهد.

آمریکا از ایران خواست پیشنهاد برزیل برای دادن پناهندگی به زن محکوم به سنگسار را بپذیرد

ایران پیشنهاد برزیل درباره سکینه محمدی را احساسی خواند

ایران با تأکید بر مسلم بودن تخلف سکینه محمدی آشتیانی اعلام کرد که پیشنهاد رئیس‌جمهور برزیل در این باره «احساسی» و از روی بی‌اطلاعی است .لوییز ایناسیو داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، روز شنبه، ۹ مردادماه از محمود احمدی‌نژاد‌ و آیت ‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهوری و رهبر ایران خواست تا اگر سکینه محمدی آشتیانی برای ایران ایجاد مشکل و ناراحتی می‌کند، اجازه بدهند وی به برزیل بیاید و از این کشور پناهندگی بگیرد. سکینه محمدی آشتیانی به اتهام زنای محصنه از سال ۱۳۸۴ در زندان به سر می‌برد. وی به اتهام زنای محصنه به سنگسار و به اتهام قتل همسرش به اعدام به وسیله دار محکوم شده است .

بیان دیدگاه