قطع ملاقات زندانیان سیاسی که در سلولهای انفرادی و اعتصاب غذا بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، با توجه به قطع یک هفته ای تماس های تلفنی و اعتصاب عذای عداه ای از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ تعداد زیادی از خانواده ها در سالن ملاقات زندان اوین و مقابل آن تجمع کردند. روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه تعداد زیادی از خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین پس از یک هفته بی اطلاعی از وضعیت و شرایط عزیزانشان در سالن ملاقات و بیرون از آن تجمع کردند و خواستار مطلع شدن از وضعیت و شرایط عزیزانشان بودند.

زندانیان سیاسی  چون سید ضیا نبوی ، مجید دری ، علی پرویز ، کوهیار گودرزی ، احمد کریمی ، جعفر اقدامی ، محمد رضا محمدی( فرزند یکی از اعدام شدگان دهه شصت که به ۱۱ سال زندان محکوم شده و مدت ۶ سال است بدون حتی یک روز مرخصی در بند ۳۵۰ زندانی است ) ، علی ملیحی ، پویا ابراهیمی امروز ممنوع ملاقات بودند. پاسداران سالن ملاقات برای تحت فشار روحی قرار دادن خانواده ها زندانیان سیاسی ابتدا برگه ملاقات را از خانواده ها می گرفتند  انها را امیدوار می کردند و بعد از چند ساعت انتظار به آنها اعلام می کردند که ممنوع ملاقات هستند حتی خانواده هایی همچون علی ملیحی و جعفر اقدامی تاسالن ملاقات کابینی آمدند و بعد به انها اعلام کردند که ممنوع ملاقات هستند و خانواده هایشان را از سالن خارج کردند.

تلفن های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰همچنان قطع است و قرار شده  که  زندانیان مالی را از زندانیان سیاسی جدا کنند تا اخبار بند زندانیان سیاسی به خارج از زندان منتقل نشود.

تعدادی از خانواده ها نیز به نمایندگی از سایر خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به دادستانی رفته بودند و تمامی اعتراضات خانواده ها از جمله قطع تماس تلفنی اجازه ملاقات حضوری تنها یک نفر از اعضا خانواده و شرایط غیر انسانی بند را با عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران  مطرح کردند که در انتها او اعلام کرد: همۀ گفته ها دروغ است و واقعیت نداره وضعیت و شرایط بند ۳۵۰ کاملا مساعد است و خانواده ها را تهدید کرده بود در صورت اعتراض تمامی اعتصاب کننده ها را به زندان گوهردشت کرج منتقل خواهند کرد.

بیان دیدگاه