محکومیت به اعدام و حبس سنگین دو تن از بازاریان زندانی

بنا به گزارش سامانه خبری «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»، دو بازاری شناخته شده بازار تهران، که مدتی طولانی در زندان به سر برده بودند، با احکام سنگین اعدام و حبس و تبعید روبرو شدند.

به گزارش این وبگاه اطلاع رسانی، روز یکشنبه دهم امرداد ماه، بازاری زندانی، جواد لاری، توسط قاضی صلواتی رئیس شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران، به حکم سنگین اعدام و محسن دگمه چی به ده سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شد.

حکم اعدام لاری ۵١ ساله و متاهل، روز یکشنبه دهم مرداد ماه توسط شعبه مذکور به خانم محمدی، وکیل نامبرده اعلام گردید.

زندانی سیاسی جواد لاری در تاریخ ٢۵ شهریور ۸۷، با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارش دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ٢۰۹ زندان اوین منتقل شد.

این گزارش می افزاید بازجویان وزارت اطلاعات (با نام مستعار علوی و سعید شیخان)، او را تحت شکنجه قرار داده بودند تا وی را وادار به مصاحبه تلویزیونی نمایند، اما پس از مایوس شدن از وادار کردن او به مصاحبه تلویزیونی به او اتهاماتی را وارد کردند و پرونده وی را به دادگاه انقلاب ارسال کردند.
صلواتی بر مبنای اتهامات بازجویان وزارت اطلاعات وی را به «محاربه، اقدام علیه امنیت نظام، تبلیغ علیه نظام، مدیریت مسافرتها ( مسافرتهای خانوادگی در تعطیلات به شهرهای مختلف ایران)، تشکیل انجمن، کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق» متهم و محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، محسن دکمه چی، بازاری زندانی دیگر نیز، از بازاریان شناخته شده و خوش نام می باشد که حکم سنگین ده سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج برای وی صادر شده است.

دکمه چی به اتهام کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی و حضور فرزندش در قرارگاه اشرف در عراق مورد محاکمه قرار گرفته و محکوم گردید.

جواد لاری و محسن دکمه چی در حال حاضر در بند ٣۵۰ زندان اوین در اسارت بسر می برند.

گفتنی است محمد بنازاده امیر خیزی، بازاری دیگری که از آذرماه گذشته همچنان در بند ٢۰۹ زندان اوین در بازداشت بسر می برد، کماکان در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد.

جـــرس

بیان دیدگاه